Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Dalarö Sportklubb Gruppträning

Välkommen till Dalarö Sportklubb Gruppträning
Kommittéordförande - Ida Lindström

HÖSTTERMINEN 2020


MÅNDAG

YIN-YOGA 19:00-20:30, LILLA HALLEN

GYMPA INTERVALL 19:00-20:00, SEVELIUSHALLEN 

TISDAG

HIIT styrka 18:30-19:30, LILLA HALLEN 

ONSDAG

YOGA 19:00-20:30, LILLA HALLEN 

TORSDAG 

ZUMBA 18:00-19:00, LILLA HALLEN

GYMPA KONDITION & STYRKA 19:00-20:00, SEVELIUSHALLEN 

LÖRDAG

GYMPA INTERVALL 10:00-11:15, SEVELIUSHALLEN


---

Förhållningsrutiner under hösten 2020:
  • På grund av covid-19 kommer antalet deltagare uppe i lilla hallen vara begränsat till 10 personer per träning. Principen först till kvarn kommer tillämpas då vi inte har något bokningssystem som kan hantera denna typ av träning på ett tillfredsställande sätt och den administrativa bördan skulle bli för stor för den enskilda ledaren. Vi förstår att det kan komma att bli tråkiga miner under hösten och ber redan om ursäkt för det men också om förståelse att vi inte kan påverka rådande omständigheter samt att vi gör detta på våran fritid och har begränsad tid att använda oss av. Detta gäller INTE i stora hallen (där begränsningen ligger på Folkhälsomyndighetens 50 personer inkl ledare)
  • Vi uppmuntrar dem som har möjlighet att ta med sig egna mattor till hallen, gäller alla pass. Har du en egen matta att använda får du gärna ta med den till hallen. Mattorna i lilla hallen kommer desinfekteras efter träningens slut/innan träningen börjar och i stora salen kommer att hållas isolerade från övriga klubben tiden mellan träningarna är så pass lång att risken för infektion har avtagit. Självklart kommer det finnas möjlighet till desinfektion även där.
  • Under hösten kommer hantlarna enbart att användas som redskap för träning (förutom mattor) i stora salen. Mellan passen kommer de hållas isolerade från övriga klubben.
  • I lilla salen kommer vikter och stänger enbart användas under ett av passen och kommer därefter att hållas isolerade från övriga klubben.
  • Undvik att ta med barn till träningen. Tidigare har det varit okej att ha med barn till träningen under kontrollerade former men i höst vill vi att du lämnar dessa i annans vård under träningen. Gäller även barn som slutar träning och brukar komma in och vänta i hallen, de får under denna termin vänta utanför.
  • Respektera andras önskan om att hålla avstånd, var uppmärksam och försök att lämna plats för andra deltagare vid hämtning av material. 
  • Och såklart; STANNA HEMMA VID SJUKDOMSSYMPTOM. Skydda dig själv och andra med hjälp av Folkhälsomyndighetens råd: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
---

VI SÖKER NYA LEDARE!
Är ditt stora intresse att sprida rörelseenergi och träffa nya människor? Känner du att du sitter på kunskap som fler skulle ha glädje av? Eller tycker du bara att det bara fattas det där lilla extra på schemat idag?
Då söker vi dig till ny ledare i Dalarö SK Gruppträning. Vi har idag ett bra utbud i veckoschemat men är alltid öppna för nya ideér! Hör av dit till kommittéordförande Ida vid intresse.

Cirkelträning september/oktober
2020-09-23 18:44
SEP
26-sep Anna
 
OKT
3-Oct Kerstin
10-Oct Sara
17-Oct Lotta
24-Oct Ulrika
31-Oct Erica

Dubbeltorsdag! Zumba & Gympa kondition/styrka
2020-09-10 17:50
Idag har ni åter igen chans att höja pulsen rejält genom att gå på dubbla pass. Alldeles strax sätter Zumba igång i lilla salen 18-19 tätt följt av Gympa Kondition & Styrka 19-20 i stora salen.

Varm välkomna!
Michaela och Ulrika
Lördagsträning DSK
2020-09-05 07:55
Så var det dags för terminens första lördagsträning!

Den kommer som vanligt ske nere i hallen där enbart begränsningen 50 personer inkl ledaren finns. Vi kommer också som vanligt ha ett rullande schema som kommer upp nästa vecka.
Men hösten kommer inte bjuda på cirkelträning utan istället kommer vi träna Gympa Intervall. Alla står under hela passet kvar på sin plats, vi använder oss av hantlar och den egna kroppen som vikt och gör 10 st övningar i block om två i 30 sekundersintervaller, 2 varv för att sedan avsluta med ett snabbvarv där vi gör varje övning 1 gång i 45 sekunder. Samma sorts intervaller som cirkelträningen men ståendes på samma plats alltså.

Påminner också om att vi denna termin ber er att ej ta med barn, gäller även barn som slutar eventuell träning, de får denna termin vänta utanför i entrén. 


Vi kör igång 10.00, ses då!
Ida
Zumba och Gympa kondition & styrka ikväll
2020-09-03 16:41
Ikväll kör vi igång Zumba med Michaela 18-19 i danssalen följt av Gympa Kondition & Styrka med Ulrika 19-20 nere i stora hallen. 
Passa på att få dubbel träning och glöm inte att det är begränsat med platser i danssalen, först till kvarn!

Terminsstart gruppträningen
2020-08-25 12:55
Då är det nästa vecka äntligen dags för terminsstart för gruppträningen i Dalarö SK! Hösten kommer såklart se lite annorlunda ut jämfört med tidigare år men vi kommer göra det bästa av situationen.

Här ovan finner du schemat för terminen, vi håller som vanligt igång till och med lucia.
Lördagarnas Cirkelträning är utbytt mot gympa intervall, ni som har varit på Ericas pass på måndagarna vet vad det innebär och för er andra rekommenderar jag att gå in HÄR och läsa om hur det går till. Det innebär att inga redskap delas under träningens gång.

Förhållningsrutiner under hösten:
  • På grund av covid-19 kommer antalet deltagare uppe i lilla hallen vara begränsat till 10 personer per träning. Principen först till kvarn kommer tillämpas då vi inte har något bokningssystem som kan hantera denna typ av träning på ett tillfredsställande sätt och den administrativa bördan skulle bli för stor för den enskilda ledaren. Vi förstår att det kan komma att bli tråkiga miner under hösten och ber redan om ursäkt för det men också om förståelse att vi inte kan påverka rådande omständigheter samt att vi gör detta på våran fritid och har begränsad tid att använda oss av. Detta gäller INTE i stora hallen (där begränsningen ligger på Folkhälsomyndighetens 50 personer inkl ledare)
  • Vi uppmuntrar dem som har möjlighet att ta med sig egna mattor till hallen, gäller alla pass. Har du en egen matta att använda får du gärna ta med den till hallen. Mattorna i lilla hallen kommer desinfekteras efter träningens slut/innan träningen börjar och i stora salen kommer att hållas isolerade från övriga klubben tiden mellan träningarna är så pass lång att risken för infektion har avtagit. Självklart kommer det finnas möjlighet till desinfektion även där.
  • Under hösten kommer hantlarna enbart att användas som redskap för träning (förutom mattor) i stora salen. Mellan passen kommer de hållas isolerade från övriga klubben.
  • I lilla salen kommer vikter och stänger enbart användas under ett av passen och kommer därefter att hållas isolerade från övriga klubben.
  • Undvik att ta med barn till träningen. Tidigare har det varit okej att ha med barn till träningen under kontrollerade former men i höst vill vi att du lämnar dessa i annans vård under träningen. Gäller även barn som slutar träning och brukar komma in och vänta i hallen, de får under denna termin vänta utanför.
  • Respektera andras önskan om att hålla avstånd, var uppmärksam och försök att lämna plats för andra deltagare vid hämtning av material. 
  • Och såklart; STANNA HEMMA VID SJUKDOMSSYMPTOM. Skydda dig själv och andra med hjälp av Folkhälsomyndighetens råd: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/


Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Dalarö SK, 09/09 08:42 
Dalarö SK, 20/08 08:26 
Dalarö SK, 27/07 15:11 
Dalarö SK, 15/06 19:49 
 
Huvudsponsorer
Sponsorer